Counter

23 Kasım 2013 Cumartesi

Bugün (bir aşure öyküsü ve...)

Annemi aradım dün, aşure yapıcam ben diye. İlk kez yapıcam ya sorayım dedim varsa bir püf noktası öğrenip öyle çıkayım yola. Hoş Esen çok detaylı anlatmış, dün de bir yorumuma verdiği cevapta "hala mı yapmadın hadi artık" diye iteklemiş beni tekrar; kesin yapıcam farz oldu, hatta kafamda olgunlaştı eylem planı; ama sorayım işte malum anneler en çok bilir :)

Neyse "nereden çıktı o" demesini bekliyorum "ben yaptım sana da ayırdım" da diyebilir ama demesin mi "becerebilecek misin?"...

Buyrun, gören de 18 lik çıtırım, mutfağa da hiç girmedim, elimden de hayatta böyle işler gelmez sanır. Direk savunmaya geçtim doğal olarak :
- Ne var ki beceremeyecek, çok mu zor?
- Yok da... Hiç yapmadın diye,
- Ne var annem yaparım ki ben; sen bi tarif et bakalım.
- Zaten ben de bu sene sana ayıramadıydım. Komşulara ancak yetti. İyi iyi yap sen. Bak şimdi....

Diyerek anlattı da anlattı. E kolaaay, zaten okudum Esen' in tarifi de biliyorum az buçuk ama tabi herkesin tarifi biraz kendine özel.

Zaten dünden ıslatılması, yıkanması, kesilip biçilmesi gereken ne varsa hallettim. Sabahtan bir pazar yaptık maaile, malum kuzu sayesinde en geç 07:00 itibari ile ayaktayız. 10:00 gibi bir kez daha yıkadım nevaleyi, pazar malzemelerini yerleştirdikten sonra; koydum ayrı ayrı tencerelerde ocağa, gel gör ki küçük hanım sürekli etrafımda ki babası da dışarda: manga manga, annea, a?, a?, a? dolanıyor dibimde ve hatta çekiştiriyor. Zaten hafiften hastalık emareleri gösteriyor, burun akıyor, az kuru öksürük filan, tamam dedim söndürdüm hepsinin altını döndüm kuzuya, oynadık biraz, oyalandık, dergi karıştırdık, ben yine geçtim ocağa.

Her şeyi birleştirme zamanı tam; annemin "aman ara ara karıştır, yoksa dibi tutar" dediği zaman. Bir karıştırıyorum bir Lara' ya dönüyorum, derken makinadaki çamaşırlar geldi aklıma; yine kapadım altını. Çıkardım çamaşırları; Lara' nın önüne biraz pişmiş buğday koydum, çamaşırları astım, bir döndüm ki içeri buğdaylar her yerde... Neyse açtım yine ocağın altını.

Derken uyku saati geldi Lara' nın yine kapadım döndüm ona. Denedik debelendik uyuyamadı (ki bu ara tüm uykular böyle zor) döndük mutfağa; açtım yine altını. Neyse uzatmayalım bu açma kapama olayı sürekli tekrarlandı, sayısını ben de unuttum. En son babası döndü eve, O Lara' yla ilgilenirken ben şekerini de ayarladım ve görev tamamlandı. Olmadı muhtemelen, lapa oldu, bu kadar açılıp kapanır mı gitti canım aşure derken bir de baktım tadına, olmuş ayol. Hem de pek güzel olmuş. Sonra bir kazan aşure kim yer ki derken tanıdığımız tanımadığımız bir sürü kişiye nasip oldu ve bitti bile; en güzeli de pek makbule geçti. Hatta alt katta yalnız yaşayan çok şeker genç bir kız var kapıyı açtığında bir sevindi ki. "Oy biri getirse de yesem diyordum çok sağolun" dedi. İçimin yağları eridi.
Sağol Esen' cim :)

Aşure fotoğrafı yok mu diyeceksiniz buyrun:


Bu aralar yaptığım tek şey mükemmel(!) bir aşure değil tabi ki, her daim yorgun zihnim ve bedenim el birliği ile şöyle bir pano hazırladık ki eşim de sağolsun çok ilham verdi : 


Bu nedir derseniz cevabı aşağıda kısaca : 

Ayrıca elimde bir iş daha var ki pek hevesle yapıyorum. Gökkuşağı bir hırka olacak inşallah Lara' ya. Bir kez söktüm arkasını dar oldu diye, yeniden başladım dün gece. Bakalım kış bitmeden giyebilecek mi kuzu. Ayrıca becerebilirsem bir de şapka örmek niyetindeyim.
Pek özensiz bir fotoğraf oldu etiketler bile ayrı özensiz ama malum gece, daha fazla zorlamadan ve yazıyı geciktirmeden yayınlamak istiyor gönül. 

En kapsamlı konu Lara aslında, meselenin özü o çünkü malum, ama ondan bahsetmeye başlarsam mevzu bitmez, malzeme bol diyerek bir sonraki posta bırakıyorum hevesimi, örgüm beni bekler. 

Sevgiler, 

Önemli Not: Neredeyse unutuyordum sevgili öğretmenlerimizin günü kutlu olsun. Daha iyi koşullarda, daha aydınlık günlerde, daha mutlu olmamız çokça da onlara bağlı.  Dilerim istedikleri çalışma şartlarına en kısa zamanda kavuşurlar. 

20 yorum:

  1. Ayy, benim annem de bazen böyle yapar, boynuz kulağı geçermiş, ondan korkuyorlar bence :)) Internet var, bloglar var, artık insan annesinden öğrenmiyor, buralardan öğreniyor, kulağı da bir hayli geçiyor, anneleri çatlatmak gibi olmasın ama:)) Ellerine sağlık, nefis nefiiisssı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Elif, bence de sence:) Kimi zaman ilk kez yediği kek ve kurabiyelerim için de "ne koydun bunun içine" demisligi vardır annemin. Tarifini vereyim dediğimde de "gerek yok verme sen yapınca yerim" der. :)) Hoş eline su dökemediğimiz lezzetleri de vardır annelerin haklarını yemeyelim dimi? Çok teşekkürler

      Sil
  2. önce son yazdığın paragraf ve dileklerine teşekkür edeyim.sağolasın canım herkes senin gibi düşünse yeter.
    sonra gelelim aşure hikayesineki genelde gülerek ve keyifle okudum.laranın halleri geldi gözümün önüne iştahım kabardı.o dolma bacaklar bende bu etkiyi yaratıyor :)) ellerine sağlık canım ve Allah kabul etsin.
    ama boy ölçüm panosuna hasta oldum resmen.ne güzel özenli ve şirin olmuş.ellerine sağlık canımcım.laranın boyu sık sık yukarıya işaret edecek artık :)
    hırkayı merak ediyorum bakalım ne güzellikler çıkaracak ortaya.
    sen sık sık mevzu lara olan yazılardan yaz iyi geliyor :)
    her ikinizide öpüyorum.sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Öğretmenim :) Daha sık yazabilmeyi hep istiyorum ama dedim ya ruhum da bedenim de her daim yorgun... Tembel miyim neyim :)) Sevgiler

      Sil
  3. Afiyet olsun, ellerine sağlık. Ben de daha yapamadım aşuremi :( Bu arada Lara nasıl da hızlı büyüyor? Öpüyorum canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Tülin abla, sen o kadar hayırlı işler yapıyorsun ki aşureye sıra gelmiyordur. Öpüyorum ben de :))

      Sil
  4. ellerinize sağlık zor yapıldıya çok tatlı olmuştur o şimdi..bende debeleniyorum birileri yapsa da yesem diye ana baba eş dost uzakta olunca konu komşudan medet umdum ama bu yıl ı ıh :) şansım yok elim mecbur ben yapıcam galiba..bende hiç yapmadım ama hevesliyim başarabilirim inanıyorum :P ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de Antalya' da tüm akrabalardan uzak yaşıyoruz, öyle olunca da iş başa düşüyor her konuda :) Komşuluk deseniz zaten zor. Ancak uzak da otursalar bir kaç arkadaş. Ayrıca siz de yaparsınız Leyla Hanım eminim ama şimdi öncelikli işiniz Yaren' in sağlıkla dünyaya gelmesi, ona hazırlıklar, gerisi teferruat. Sevgiler,

      Sil
  5. Ben aşure yapmamış tembel takımında yer alıyorum:))
    1 kere yaptım hayatımda, zor değil aslında. Ama tüm bu malzemeler ve çeşit tüm günlük iş... Bir de sen Lara`ya rağmen yapmışsın, bravo!
    Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin yaptığın iştah kabartan tatlılar yanında aşurenin zorluğu yok tabi. İlla ki yaparsın Semi' cim. Sıra gelmemiştir. Ben Lara' ya rağmen tamamladım görevimi çok şükür gönlüm rahat :)) Teşekkürler, sevgiler,

      Sil
  6. Ben doyamadım bu sene aşureye Ülkerim. Yedim ama rahatsız oldum. Ellerine sağlık nefis görünüyor. Allah kabul etsin canım. Tepsin de pek şekermiş.
    Yalnız teyzeme inanamadım. bence ters köşe yapmış acayip gaz vermiş sana :D

    Ama şu fotoğraflar arasında bir şeker var ki tam yemelik. Öperim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilhan' ım bana kendi aşurem dışında kısmet olmadı bu sene yemek. Ondan da bir kase yiyebildim ama böylesi daha iyi benim için zaten :)) Sen ye ama hayatım, yarasın bebeğe de afiyetler olsun.
      Tepsi bir arkadaşımın marifeti ben de pek seviyorum sağol şekerim.
      Annem ertesi gün arayıp sordu ne yaptın diye. Yaptım dağıttım bitti deyince de demesin mi: "Yaparsın tabi kızım yok ki bir zorluğu" Ba ba ba :)))
      Ben de öperim canım.

      Sil
  7. çok keyifli anlatmışsıın. herşey güzelmiş.
    laraya öpücükler.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Deep, Lara' ya zevkle ileticem öpücükleri :))

      Sil
  8. Ben bu güzelim postu nasıl kaçırdım yahu, niye dürtmedin ki beni Ülkercim? Ellerine sağlık canım, Allah kabul etsin ;) Bak gördün mü apartmanın yıldızı oldun aşurede ;) Bizim de kapı komşumuz bekar bir genç kız ve o da sizinkiyle aynı tepkiyi vermişti aşureyi görünce,Ülker sence de bu yeni nesil azcık üşengeç mi? :)))) Lara kuzusunun boy ölçme köşesi harika olmuş :)
    Ne diycem Bi de keşke annene de yedirebildeydin de görseydi aşureni :))) öperim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaçırmadın ki Esen' cim :) Tam da zamanında geldin bilakis.
      Sayende ilk aşuremi de yaptım şekerim dediğim gibi sevabını seninle paylaşıyorum :) Çok teşekkürler bir kez daha.
      Yeni nesil aşureyi zor ve zahmetli buluyor Esen' cim galiba. Ki ben de eski nesil olsam da öyle sanıyordum aslında ama değilmiş yapınca anladım.
      Anneme biraz ayırabilmeyi ben de çok isterdim yahu haklısın ama bir dahakine inşallah. (mesajı aldın mı :)) daha yaparım ki artık ben)

      Sil
    2. Rica ederim şekerim, ne demek "sayende" tamamen senin "sayende" :))
      Aldım mesajı ve çoook da sevindim, tabii ki sen artık bir kez denemiş biri olarak tekrar tekrar ve bu seferkinden daha kolayca yapacaksın aşurelerini :)
      Çok tebrik ediyorum bir kez daha ve öpüyorum bir kez daha seni "AŞURE YAPAN KADIN" :)

      Sil
  9. kızlar sakın kimseye söylemeyin ama ben aşure yapmayı hala bilmiyorum...
    ayy ayıplamazsınız beni di mi? :(

    YanıtlaSil
  10. Bilinecek bir şey yokmuş Figen abla:) Aşure lobisi işi zormuş gibi lanse ediyormuş. Esen çıktı da aralarından ayılttı bizi :) O yüzden ne ayıplaması :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Allah senin iyiliğini Ülkerrrrrrr :)))))

      Sil

Diğer yazılardan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...