Counter

19 Nisan 2012 Perşembe

Anne...

Benim annelikten anladığım bebeğini karnında taşımak değil, hücre hücre doku doku oluşmasını, büyümesini beklemek, takip etmeye çalışmak, onu düşünerek yemek içmek, onu düşünerek hareket etmek, onun izin verdiği pozisyon ve zamanlarda uyumak, daha doğmadan hayatını ona göre planlamak,... değil.... 

Doğurmak hiç değil, normal veya sezaryen hiç fark etmez, bu değil çünkü, ne yaşarsan yaşa, nasıl doğurursan doğur, ne kadar canın yanarsa, ne kadar ağlarsan ağla değil... 

Hormonların tüm kontrolü senden alıp, seni sen olmaktan çıkarınca, sen bilumum dağınık kafalı ve karman çorman olsan da ...


Ben çömezim kabul, acemiyim ama herkesin kendine değil mi yaşadıkları, benim de daha çok az bir vakit geçse de 'geleceğim' i kucağıma alalı "yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var.". 

Annelik yeniden doğmak bebeğinle; ölüp yeniden doğmak. Egondan, ilkel benliğinden, toplumsal, sosyal kimliğinden, diğer statülerden sıyrılmak... Bu küçücük canın, bu taze nefesin önce sağlığı ve huzuru, sonra mutluluğu ve geleceği için kendinden bir başka kimlik çıkarmak, onu her şeyin ama her şeyin önüne koymak... 

İnsan üstü olmak, uykusuz olsan da uykulu olmamak, bir ahtapot olmak, sevgi dolu, şefkatli, eğlenceli, komik, hiper sabırlı, müşfik, anlayışlı, hep enerjik, hep çalışkan olmak... Ne kadar olursan ol, hep daha fazlasını olmaya çalışmak ama yine de arafta olmak hep, daha ne kadar olabilirsen o kadar olmak, olabilmek için çabalamak... 

Hiç abartmıyorum, eğer ki bir can getirdiysen dünyaya tüm sorumluluğu omuzlayıp, her şeyi göze alıp... 
asla ve asla beklenti içinde olmadan, hesap kitap yapmadan: 
bir süre onun her şeyi olacaksın, eli, ayağı, yemeği, uykusu, huzuru, gülümsemesi hepsi...
bir süre sonra o büyüyüp geliştikçe neye ihtiyacı varsa o' su, ne kadar istiyorsa o kadar,
belki sonra sadece bekleyeni, evhamlananı "amaaaan be anne" si....  


Dip Not: Size hüzünlü geldim ise azıcık da olsa gülüş katmak için ekledim son görseli, biz iyiyiz, herşey yolunda (hormonlar da yine iş başında) merak etmeyin, SEVGİLER... 

26 yorum:

  1. Taze annesin ama duygularını aktarabilmekte hiç acemi değilsin:)) "Öte" bir şey diyorum başka da bir şey demiyorum, tanımı zor, bir şeyle kıyaslamak zor...
    Bu arada bloğuma hiç uğramıyorsun artık:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semi' cim, haklısın "öte"... Aslına bakarsan bloğuna uğruyorum da iz bırakmıyorum :) Yani yine de haklısın..

      Sil
  2. Yüreğinden geçenler nasıl da dökülmüş satırlara.
    Annelik dünyadaki en muazzam duygu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız annelik tarifsiz bir durum... çok teşekkürler

      Sil
  3. Ne güzel ifade etmişsiniz duygularınızı...bana kalırsa siz çok iyi bir annesiniz ve bebişiniz de çok şanslı bir bebek.
    Büyük kızım 22 yaşında ve ben hala ustalaşamadım; her durumda , her olayda yeni bir şeyler öğreniyorum.
    Güzellikler dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi anne miyim, olabilecek miyim bilmiyorum Elif, Lara değerlendirecek ilerde inşallah :) Çok teşekkürler...

      Sil
  4. Ahh şu hormonlar ne güzel yazdırmış sana hissettiklerini.Aylar geçtikçe ve aranızdaki iletişim arttıkça kimbilir sana daha ne hisler yaşatacak minik Lara'n. İnsanın doğması,büyümesi ne zorlu ne sancılı bir süreç aslında, yıllar yıllar alıyor ve üstelik annelikte emeklilik yok, her ne kadar bu duyguyu yaşamamış biri olsam da bunu anlıyorum.Onun ne kadar savunmasız olduğunu ve doğduğu andan itibaren kendi kendine yetemeyeceğini bilmek bir anneye nasıl da o yazdığın insan üstü gücü verip onun için bir kalkan yapıyor değil mi Ülkerciğim.Kokla benim için mis kokulu tatlı Laranı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiamma' m, dün bütün gün uyanıktı Lara cüssesine daha dünyada kaç günlük olduğuna bakmadan 13-14 saat uyumadı hiç. Ardından da uyuyakalınca bir de baktım ben de yazıya oturmuşum. Sen başka bir güzelsin benim için biliyorsun yüreğin anne senin...

      Sil
  5. Aşkıımmm... Güzelim benim. Yazdıkların harf harf dosdoğru şeyler. Sen artık ayaklarının altında cennet olan bir annesin. Tıpkı senin annen gibi. Kolay mı cenneti haketmek. Hayat şimdi başladı. Sen hiç olmadığın kadar iki kişisin artık. Hiç olmadığın kadar çoğulsun. Allah senin ve tüm annelerin yardımcısı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülsüm abla' cım çok sağol :) Duygulandım bak yine...

      Sil
  6. güzeldi, yine.
    şu anne yazısını okuduktan sonra Hasret'İn de bir babalık yazısı yazması şart oldu.
    Siz iyisiniz ya gerisi yalan olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslına bakarsan kalemi iyidir ama yazar mı bilmem... Keşke yazsa... Sağol, hep iyi olalım hepimiz...

      Sil
  7. harika bir yazı olmuş.. çok kötü oldum okurken.. şükrettim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevgi, haklısın hep şükretmek lazım...

      Sil
  8. canım ,duygularını çok güzel dile getirmişsin,,yüreğine sağlık..her kadın 9 ay bebeği taşıyabilir ama her kadın anne olamaz,Lara bu yönden çok şanslı..Sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum ki Huzurum şanslı mı değil mi göreceğiz hep beraber, verecek notumuzu küçük hanım :)

      Sil
  9. Annelik farklı, insanüstü bir duygu. Kelimelere sığmayan, beklentisiz bir Aşk.

    Çok duygulandım okurken, tamda ezan okunurken okuyorum :( Rengim harika bir Anne'sin sen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı' cım, harika anne olunur mu ki, hep yarımsın bir şekilde. :)) Sağolasın, göreceğiz bakalım...

      Sil
  10. Dün aksam Berk atesliyken anneme Allahın gücüne gitmesin ama anne olmak cok da akıl karı degil gibi icimde önlenemez kaygı ve o ateşin benim icimde olması sebebiyle bir laf ettim annem; eee anne olmasaydın hayatı ogrenemiyecektin dedi kaldım öyle ben hayatı biliyordum ki yok be harbiden dediğin gibi Berk ile yeniden doğdum birbirimize hayatı öğretiyoruz oglumla

    Anneliğin acemiliği yok Ulkerim acemi oldugun seyler farklı o hissin acemiliği yok seni cok seviyorum guzel anne, öpüyorum o guzel yüreğinden, haa bu arada iyi ki doğdun yeniden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nil' im tatlım, uğradım sana ama geçmiş olsun demeyi unuttum, kusura bakma...
      Annen ne güzel demiş yine....
      Sağolasın güselcim, ben de seni çok seviyorum be :)

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. Ne çok anlamlar var bu gülümsemenin altında ...

      Sil
  12. ama çok güzel anlatmışsın.
    :)
    bi de bak hep konuş onunla sürekli konuş.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Deep, o kadar çok konuşuyorum ki susunca bozuluyor bizimki :)

      Sil
  13. Sevgili Rengim, güzel yazılarını özlemiştim ve tabii hayat senin için nasıl gidiyor diye merak ediyordum. O yüzden sevindim yazını okuyunca (her ne kadar duygusal bir yazı olsa da...). Çok sevgiler arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  14. Çok teşekkür ederim, bu ara nette çok vakit geçiremiyorum malum :) Çok teşekkürler hem ziyaretin hem de güzel yorumun için. Sağol...

    YanıtlaSil

Diğer yazılardan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...