Counter

23 Aralık 2014 Salı

Kek tarifli akşam hoşbeşi

Mevsimlerden hastalık. Allah beterinden saklasın orta kulak iltihabının tekrarlama riskini bildiğimden ufacık öksürük burun akıntısını bile dikkate alır oldum. Kreşe başlar başlamaz hastalık mevsimine de eyvallah diyeceğimizi biliyordum ama hiç mi durmaz bir burun hiç mi bitmez bir öksürük yahu. Tam geçiyor, bir iki gün içinde yenisi başlıyor. 4 Aralık' ta kontrole gitmiş ve şükür ki daha fazla ilaç kullanmamıza gerek olmadığını öğrenip kulaklar ve ciğerler temiz dönmüştük evimize.

Ama ne oldu cuma akşamı önce ufak ufak öksürük, ardından biraz burun akıntısı, ne oluyor demeye kalmadan hafif ateş, huzursuz ve gergin bir Lara ve uykusuz bir gece ile yeni bir maceraya kucak açtık. El de sürekli ağızda çünkü en arka dişlerin sadece uçları görünmüştü; devamı sürekli geliyorum diyor ama gelemiyor bir türlü.

Cumartesi öksürük, pazar burun akıntısı ve öksürük tekrar ateş derken pazartesi sabahı doktor yolları göründü bize. Kendi doktoruna ulaşamadığımdan aile hekimimize gitmeye karar verdik erkenden maaile ki kendisine de güvenirim; fazla ilaç sever ama farkında olunca problem yok. Ufak bir kontrol ve yine hafif enfeksiyon teşhisi ve kalabalık bir reçete ile eczaneye transfer. Antibiyotik bile yazdı doktorumuz ama dedim ki daha yeni kullandık (hem de ilk kez), kullanmak istemiyorum bu kez. O zaman ateşi 38,5 u bulmazsa başlama dedi doktor ama bulacak gibi görünür boğazı fena. İçimdeki ses bulmayacak nayır nolamaz derken peki tamam dedim ayrıldık huzurdan. Eczaneye gittik ilaçları almak için ama eczacı bir ilaçlara baktı bir bana. Çok olmuş dimi dedim ki 5 kutu şurup. Biri doğal tamam, biri öksürük için sıradan hafif etkili bir şey ama onu bile hiç kullanmadık daha önce, biri daha kuvvetli bir öksürük kaçıran, biri antibıdı, en son da antihistaminik tabir edilen şey. Eczacı da ki o da aklı selim bir hatundur bu antibiyotiğe başlama istersen ateşi çok yükselmezse dedi, Yok dedim zaten niyetim. Bu iki öksürük bıdısı çok; biri de çok kuvvetli bunu değiştirelim daha hafif etkili bir şey verelim dedi tamam dedim. Antibiyotiği de tedbir olsun diye aldım ve döndük eve.

Tabi ki okula gitmedik ki perşembe cuma hiç ağlamadan sadece kapıda vedalaşırken dudak bükme, hafif sızlanma mooduna geçmiştik. Ama sinmedi içime yine de bunca ilaç kullanmak. Doktorumuza ulaşmaya çalıştım olmadı, Lara' nın teyzesinin işteki ilk günüydü ve pek yoğundu kıyamadım, aile hekimi bir başka arkadaşımı aradım danışmak için. Sağolsun hemen anladı derdimi haklısın dedi sadece o doğal olanı ve hafif öksürük şurubunu kullan diğerleri dursun kenarda. Ateş ve hastalığın seyrine göre konuşuruz. Ayrıca çocuk bu, elbet hasta olacak, kabahat sende (yine ve her zaman olduğu gibi) ilk iki yıl hiç hasta olmadı bu bebe; neden konserve gibi büyüttün(alakası yok yav, her gün parktaydık) çok steril bir ortamda yaşadı (yine alakası yok bence) şimdi kreşle beraber bir sürü mikropla tanışıyor, olacak bunlar merak etme(etmiyorum canım sadece orta kulak iltihabının geri dönmesinden tırsıyorum), güçleniyor işte, mücadele etmeyi öğreniyor. Ne kadar çok hastalanırsa (bu kısmına olmasa da) ve ne kadar az ilaç kullanırsa o kadar iyi(buna sonuna kadar katılıyorum). Ve bugün sadece bir öksürük şurubu ve o doğal olan şurup ile ateş hiç yükselmeden öksürük ve burun akıntısını büyük oranda kaçırmış durumdayız ve dün gece uyudum şükür ki iki uykusuz günün ardından.

Bu da kayıtlara geçsin sayın hakim. Ben hasta etmiyorum bu çocuğu, şartlar böyle.

Sonrasında efendim iki gündür pasta isteyen bebeme minimum şekerli bir kek uydurdum ki biliyorsunuz şeker bağışıklık sistemini zayıflatan ve hastalığı besleyen bir tür zehir, kuvvetle tavsiye ederim ben bayıldım deneyiniz teşekkür ediniz. Az şekerli ama tatlı, puf puf ve hafif ıslak acayip bi şey. Tarif orijinal tamamen uydurmasyon.

2 bardak un
2 yumurta
3 olgun muz (dondurulmuş çözünmüş)
1 su bardağı sıvı yağ (200 ml )
1/2 bardak şeker
1/2 bardak yoğurt
3 dolu yemek kaşığı kakao
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çimdik tuz
1 küçük boy yeşil kabak
1/2 bardak doğranmış ceviz
Üstü için biraz susam biraz haşhaş

Yumurta şeker ve sıvı yağ yüksek devirde çırpılır, içine erimiş sulanmış muzlar ve yoğurt ilave edilip tekrar çırpılır ve mikser kaldırılır.
Kuru malzemeler elenerek bir kapta toplanır ve yarısı ilave edilir; rendelenmiş kabak ve doğranmış ceviz eklenir. Kuru malzemenin kalanı ilave edilir ve tahta kaşıkla hep aynı yönde karıştırılır.
Hafif cıvık bir kıvam elde edilir küçük boy fırın tepsisi veya 28 cm daire kek kalıbına dökülerek (üzerine de biraz susam ve haşhaş ekilerek) önceden ısıtılmış 180 derece fırında 25-30 dakika pişirilir. İlk 20 dakika fırın kapağını hiç açmamak kek pişirmenin en bi hassas noktasıdır ki bundan size bahsetmeme lüzum olduğunu hiç zannetmiyorum.

Sonuç nefis muz aromalı hafif tatlı pufur pufur bir lezzet :)

Lara' ya diktiğim keçe triko karışımı ceketten de bahsedecektim ama uykum geldi malum. O da sonraki bıdılamama kalsın.

Herkese mümkünse sağlıklı günler ve görüşemezsek mutlu yıllar şimdiden (herşeye rağmen). 

6 yorum:

  1. Çok ama çok geçmiş olsun lokumuma. Kış mevsimini anne olduktan sonra sevmez oldum demişmiydim? Ben koca kadın olmama rağmen kışa girmekle birlikte elimden mendil düşmez. Öksürüğüm bitmez. Doktorlar en az 5 kalem ilaç yazmazlarsa allah muhafaza.
    Çok şükür atlatmışsınız cnm.

    Keki deneyeceğim. Ben bir tatlı manyağıyım. Belki de ondan düşüktür direncim. Hiç düşünmemiştim. Eline sağlık cnm
    Öperim koccaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilhan' cım nedeni gerçekten tatlı olabilir. Bunu bir düşün derim :)
      http://www.gidahareketi.org/Hayatindan-Sekeri-Cikaran-Ailenin-Basina-Neler-Mi-Geldi--1878-haberi.aspx
      Linkteki yazıyı bir oku ayrıca. Kesinlikle aydınlatıcı.
      Bu arada eğer bu keki yaparsan muhtemelen az tatlı bulacaksın ama bence bırak öyle kalsın.
      Öperim seni de kuzuları da :)

      Sil
  2. Doktora okula başladı bir buçuk iki ayda bir hasta olmaya başladı dediğimde hayretler içinde bakmıştı. Bu çok normal bir süre hasta olmasın mı dedi. Hasta olacak ki direnci kuvvetlenecek, kuvvetlenecek ki büyüyecek demişti. Hastalık siz annelerin korktuğu gibi her zaman kötü bir şey değil demişti ben dudağımı ısırmıştım.

    Sonra bu süre bazen azaldı bazen uzadı. Ama şu gerçek ki büyüdükçe daha az olacak hasta. Lara'nın ilk yılı ya inşallah büyüdükçe daha da kuvvetlenecek bünyesi. Geçmiş olsun bu arada. Benim canımı en çok öksürük sıkar Eray'da öksürüyor bu ara:(

    Ayrıca keke bayıldım. Kapak şaşırtıcı oldu. Ben ıslak kıvamlı kek hastasıyım diğerleri kuru geliyor nedense. Bu da deneyeceğim inşallah Eray ile birlikte. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yıl böyle geçecek kabullendim Ayla' cım ama can sıkıcı işte biliyorsun; özellikle öksürük. Uyutmuyor da meret. Çok teşekkürler, size de geçmiş olsun.
      Bu arada kek ikinci gün hatta sonrasında daha lezzetli ve daha ıslak oldu, kesinlikle seversin bence. Şimdiden afiyet olsun size de. :)

      Sil
  3. Geçmiş olsun çok, doktorlar da papağan gibi aynı şeyi söylüyor vallahi "Hastalanacak ki, mikroplara karşı bağışıklığı güçlenecek!" evet tabii de, fena yani yine de, biz de "şükürler olsun bağışıklığı güçleniyor kuzunun, yine hasta oldu bak, ne süper!" diyemiyoruz neticede. Senin bence de hiç bir kabahatin yok-tam burada yazmam lazım, senden değil benden, benim fazla rahatlığımdan- okul mikrobu fena şekerim :)
    Bu arada aklında mücver mi vardı kek yaparken, o kabak ne ara düştü keke onu merak ettim ben, bi malzeme listesini tekrar gözden geçir bence, günah yani millete, yani sevgili okurlarına, kabaklı mabaklı kek mi olur kuzum? Bi de yarım bardak şeker? Yok artık, kaydetmiyorum bu tarifi haberin olsun, sonradan küsmek darılmak yok, size afiyet olsun :) Günah kuzuya da gerçi, yakın olsak ben layıkıyla yapar yedirirdim keklerimden Lara'ya :))
    Öperim çok çok, mutlu seneler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esen' cim haksızlık etme yaw. Sen o kabağın o keke verdiklerini bir bilsen inan ki başka kek yapmazsın. Lezzet değil ki katkısı puf pufluk ve ıslaklık. Yeminle bak. Benim hep yaptığım bir kektir kabaklı kek ve inan yedikçe yiyesi gelir herkeslerin. Bir dene yahu ne çıkar :) Sana bilahare o kek tarifini yollarım hatta hemen yollarım. Özellikle ertesi gün daha ıslak ve doygun bir kek oluyor. Şekerin az olmasının nedeni bu tarifte muz. Amaaan ne anlatıyorsam gel ye bacım işte :))
      Keşke yakın olsak da gerçekten...
      Sağol kuzum mutlu yıllar hepimize.
      Yine söylüyorum fazla rahat olmak kavramına takıldım seninle ilgili. :)))

      Sil

Diğer yazılardan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...