Counter

19 Nisan 2015 Pazar

Dikiş Maceraları

Bu dikiş işini çok sevdim; söylemiş miydim? Lara tipik bir kız çocuğu olma yolunda ilerlerken özellikle kokoşlukta, ben de ev tipi bir anne mi oluyorum bilemedim. Sürekli kafamda Lara için dikiş projeleri, elbise, pantolon, şalvar, bluz, etek..

Proje çok kafamda ama hep kolayına kaçıyorum itiraf edeyim. Malum dikiş konusunda hislerimle ilerliyorum, alt yapı çocukluğumda dikiş diken anne ve babamı izlemekten öte değil. Üstü de Pinterest, Google, dikiş blogları, hayal gücü ve az cesaretle ilerliyor işte.

Pinterest bu konuda engin derya.  Ayrıca çok detaylı ve pratik öğreten bir site keşfettim tesadüfen elbiselerde birebir uygulayamasam da yöntem konusunda işimi çok kolaylaştırıyor.






Bu elbise baykuşludan sonraki favorim. Dikiş yerlerini sutaşı ile gizledim :) Üstelik ilik de açtım bu kez. Yine kalıpsız, Lara' nın en sevdiği elbisesini kalıp olarak kullandım. Hatta daha önce de bu kalıpla ekose bir elbise dikmiştim ama içime sinmeyen bir kaç yeri olmuştu; bu kez tam istediğim gibi.


Sonra bir cesaret Lara' nın koltuğunu kapladım, balkon minderleri için aldığım kumaşın kalanı ile. Sanırım 75 cm kadar kalmıştı kumaş o yüzden ekli bazı yerleri ve ciddi amatör işi oldu. Koltuğu kumaşın üstüne koyup çizdim ve kestim. Hangi sırayla yapılır bilemediğimden önce sırtını (ön ve arka olarak); sonra oturulan yer ve kolçaklarını dikip birleştirdim. Yamuklukları bariz ama kimin umurunda.

Ve son olarak akşamları elime aldığım ve artık birleştirmeye de başladığım koltuk örtüsü. Haliyle bu ara okuyamıyorum ve izlemeyi istediğim filmler de bekliyor beni ama çok da keyif aldığım işler bunlar.
Sevgiler, 

7 yorum:

  1. Sana nasıl imreniyorum bir bilsen.. Dikiş yapabilmeyi gerçekten çok isterdim. Bence kendine de dikmelisin..

    Dikiş bildiğinde düşünebiliyor musun istediğin rengi deseni alabiliyorsun ve elbise etek yapabiliyorsun. Yani hazır aldığında modeli beğensen rengi beğenmiyorsun, onu beğensen şunu beğenmiyorsun. Ama dikişle sanki bu sorun ortadan kalkıyor geliyor bana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayla' cım dikiş dikebilmek hangi düzeyde olursa olsun çok keyifli bir kere. Tamam bir döpiyes beklemiyorum kendimden gelecekte de ama istediğin kumaştan istediğine yakın da olsa birşeyler dikebiliyor olabilmek bildiğin keyif :))
      Şimdilik Lara' ya yağdırmaya devam ediyorum, haftanın en az bir gününü bu işe ayırıyorum ama kendim için de basit ve salaş modeller peşindeyim, pensler, pliler manşetler ve yakalar benden uzak dursun ama dökülen bluzlar ve pantolonlar olabilir evet. Biraz daha çalışayım da üzerinde.
      En azından daraltmak veya paça yaptırmak işini bile kendin halletmek bir lüks yahu :)) Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Aferin yav, vallahi aferin ve hatta bravo :) Demek ki sen çekirdekten yetişmişsin anne-babanın yanında, öyle oluyor işte, armut dibine düşüyor, laf aramızda benim annem de çok iyi bi terziydi vakti zamanında :)
    Resimler tam açılmadı ama elbiseye bayıldım :)
    Koltuk örtüleri desen ona keza, aferin yav, vallahi bravo hatta :)
    sevgiler, kolaylıklar şekerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Esen' cim, annem ve babam hiç profesyonel yapmadılar bu işi ama bize hep dikerlerdi. Senin annen de kimbilir sana neler dikmiştir değil mi?
      Sağol tatlı arkadaşım benim seni sayfanda olmasa da yorumlarda okumak bile gülümsetiyor beni ve her daim gülümsetecek.

      Sil
    2. aaa, bu yorum gelmedi sanıyordum, bingo :) Gelmiş meğersem, yeniden yazmıyorum o vakit :)

      Sil
    3. :) gelmiş gelmiş. Sağol Esen'cim

      Sil
  3. Merhaba. Kalıpları nasıl çıkarıyor sunuz basit bir yöntem verir misiniz

    YanıtlaSil

Diğer yazılardan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...